“Less is more”, a detail as an heightened field…

“Shadow” series refer to “White on white”. The facture and the two white values in the original painting didn’t come to our attention.

In this series, only the boundaries of two squares, the outlines of two different gray values (graphite gray) are painted on a white gesso.

The outline at the periphery of the iconic field, represents the shadow, the interval between the painting and its frame.

The outline of the square figure represents the unpainted space between the two white values of “White on white”.

In each “Shadow” painting, the outlines come from various graphic analysis, producing various dashed lines and various gray values.

 

Economie de moyens, un détail comme espace augmenté…

La série “Shadow” se réfère au “Carré blanc sur fond blanc”. La matérialité et les deux valeurs de blanc du tableau référent n’ont pas retenu notre attention.

Dans cette série, seuls les périmètres de deux carrés, filets de deux valeurs de gris (graphite gray) différentes, sont peints sur un fond de gesso blanc. L’un situé à la périphérie, correspondant à l’ombre, à l’intervalle entre le tableau et son cadre ; l’autre dessine l’espace, la réserve, entre les deux valeurs de blanc du “Carré blanc sur fond blanc”.

Chaque “Shadow” présente une analyse différente des filets, plus ou moins discontinus, et des valeurs de gris différentes.

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